200112 - Wreck this journal, skolval & S.O.P.A.

När jag var på mellandags-rean var jag inte på Urban Outfitters. Fastnade vid bordet med alla böcker, alla var helt underbara. Ville bara köpa med mig hela rasket. Efter mycket velande köpte jag "Style diaries - world fashion from Berlin to Tokyo" av Simone Werle samt "How to be the best bubble writer in the world ever" av Linda Scott. Jag var även mycket nära att köpa "Wreck this journal" av Keri Smith, eftersom det varit så stor uppståndelse över den på Tumblr. Men jag bestämde mig för att inte köpa den i sista minuten, någon som jag ångrar.
Förstå hur glad jag blev då när jag upptäckte att man kunde beställa den boken på Bokus! Mejlade min mamma om den och till min förvåning kom hon hem igår och sa helt spontant att hon hade beställt den åt mig! Lycka

Igår också var rektorn och några elever, från en av de skolorna jag hade tänkt välja till högstadiet, på besök i min nuvarande skola. Har varit väldigt velig mellan de båda skolorna sedan hela min årskurs var på besök hos den andra skolan. Men nu är jag ganska säker på att det blir denna skolan, med engelsk-inrikting, bank-timmarna och inget C-språk utan ett elevensval (som jag inte valt än). Hehe jag brukar vara ganska snabb med att bestämma hur jag vill ha det.

Är även riktigt irriterad på USA för tillfället. Tydligen så ska det röstas om ett lag förslag kallat "S.O.P.A" (komiskt namn, lagen är bara ren sopa) som ska hjälpa de i "kampen mot piratkopiering..." blah blah blah. Och om jag har förstått det rätt så kommer USA genom den lagen kunna stänga ner/blockera sajter som har piratkopierat material eller har länkar till sidor där det finns. Exempelvis Youtube, Facebook, Twitter, Tumblr.
Om den här lagen går igenom blir jag alltså ganska nä okej väldigt pissed off på USA. I'LL GO TO FRIKKIN' AMERICA, HUNT THOSE BITCHES DOWN AND CUT THEM. Eller något sånt. pfft. Watch your back Obama, du har Internet emot dig.
xx.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0