110112 - Vintergatan, karaktärer & PEO PEO PEO.

Möjligt en av de bästa TV-serier för barn jag sett. Och då ska det vara den gamla versionen med Mira, Glen & Henrik inte den nya med Pax. Nej usch. Jag absolut älskar Glen (den svarta killen). American Poweeer!
Och han den där mack-killen, Garsson tror jag han heter. (killen i blåa och röda kläder längt upp i bilden) Den lata jäveln .
Och för att inte tala om Irina, den ryska astronauten. (tjejen i orangea kläder) Stencool tjej.
OCH KAPTEN ZOOM herregud. (Superhjältegubben)
Eller Gaia, din pengargalna hemlighets hållare. (tanten i vitt)
Nej förresten, ingen av de här är lika awesome som Benkte Bengtsson (finns ej med på bilden). Han åker runt med sin gula låda och säljer konstiga saker som ingen behöver, men han lyckas alltid pracka på folk sina saker.
ELLER NEJ LYSSNA INTE PÅ VAD JAG SÄGER. Den där lilla grön-gula robot grejsmojsen är ju bäst. Rabbel heter han visst.
Wah, jag kan inte välja. Alla i serien är ju dö-fräna. Och nu har jag inte ens nämt fifunerna, femman, Henrik, Peo, Peo´s taxichafför´s boss (), Ulla, Guldfisken-som-egentligen-var-en-alien...
Åhh vad jag älskar Vintergatan, måste se den igen.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0