070212 - Nationella Prov, Gnäll & Köttbullar.

Så fort jag jag hade slutat oroa mig för S.O.P.A för att det blev tillbakadragat från Vita Huset (Tack Obama) så kommer en till skit lag vid namn A.C.T.A och tar över. Och denna ska röstas om här i Sverige. Har inte orkat göra någon efterforsking om denna lag, så jag slipper bli så himla irriterad, men jag läste i tidningen att lagen kommer bland annat ge tullen rätt att söka egenom USB-minnen. Inte okej. Det är ju för fan ett brott mot Sveriges lagar om privatliv. (Har man en Mamma som är jurist så kan man sånt här.)
Hej förresten.
Eftersom jag är dålig på att uppdatera och det gått massa tid sedan sist... Voilá, en liten update.
  • Är särskild irriterad idag. Mest för att det är tråk-tisdag och för att jag ska åka skridskor på Torsdag på gympan. Hata.
  • Och så skit-nationella prov på Onsdag och Fredag. I alla fall får jag sovmorgon en stund på morgonen. Men eftersom den sommorgonen är fjuttiga 20 minuter hjälper det inte mycket.
  • Har upptäckt att jag skulle kunna leva hela livet ut på ostekta-köttbullar och Proviva. (Ni vet den den fruktdrycken som skulle hjälpa mot magbesvär? Magbesvär har jag i alla fall inte, men den är god, så fuck it.) Brutalt gott.
  • Är fortfarande Twitter, mat och Tumblr addict. Lägg till Nyan cat på den där listan också, då jag funnit webbsidan med non-stop versionen av 'låten' jag har en hat-kärlek till. (Nyan.cat om någon undrar)
  • Pågrund av Nyan cat och en viss Harry Styles har jag utvecklat en förkärlek till katter. Nyan nyan.
  • Borde egentligen skriva upp mina beroenden när jag ändå håller på. Det dyker säkert upp här om ett tag.
xx.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0